Welcome to moose theme.
Enter any text or widget here.

blog

Website laten maken concept

Als u een nieuwe website laat ontwikkelen, wilt u natuurlijk wel dat uw online visitekaartje aan de laatste webdesign trends van dit moment voldoet. Bent u benieuwd aan welke webdesign trends uw website dit jaar moet voldoen om op en top innovatief en trendy te zijn? Lees dan in dit artikel wat de grootste webdesign trends van dit jaar zijn en ontwerp uw website op basis van deze trends.

Neemt u een hostingpakket af bij Exceptis, dan wordt er iedere week een complete back-up van uw website gemaakt. Dit lijkt misschien wat overbodig, maar naar onze mening is het zeker geen overbodige luxe om wekelijks een back-up van uw website te maken. Waarom dit zo belangrijk is, leest u op deze pagina.

 

Reden #1: uw website verandert continu

De meeste mensen maken alleen een back-up van de eerste versie van hun website. Gaat er iets mis en gaat de hele website verloren, dan zetten ze deze back-up terug om hun website weer online te zetten. De eerste versie van de website is misschien al vrij compleet, maar de gemiddelde website verandert continu. Heeft u alleen een back-up van de eerste versie van uw site, dan moet u veel teksten opnieuw schrijven, veel afbeeldingen opnieuw plaatsen en misschien zelfs hele pagina’s opnieuw maken. Maakt u iedere week een back-up van uw website, dan bent u hooguit de aanpassingen van een week tijd kwijt als u de back-up terug moet plaatsen.

 

Reden #2: websites worden steeds vaker gehackt

De websites van Exceptis zijn standaard goed beveiligd tegen hackers en andere internetcriminelen, maar helaas worden deze criminelen steeds handiger en slimmer. Wordt uw website toch gehackt, dan kunt u de schone versie van uw website direct terugzetten door de back-up terug te plaatsen. Door iedere week een back-up te maken van uw website, is dit nooit een hele oude versie van uw site.

 

Reden #3: u kunt gemakkelijker experimenteren met uw website

Het veranderen van de indeling van uw website, het aanpassen van het design van het uw website en het doorvoeren van andere rigoureuze veranderingen doet u toch gemakkelijker als u een recente back-up heeft gemaakt van uw site. Heeft u een back-up, dan kunt u zonder zorgen experimenteren met (het design van) uw site. Gaat er iets mis, dan zet u de recente update namelijk gewoon terug en is er niets aan de hand. Heeft u een oudere back-up van uw website, dan gaat u toch minder gemakkelijk experimenteren met (het design van) uw online visitekaartje omdat er in dit geval meer op het spel staat.

 

Wilt u ook een website laten bouwen? Vraag dan nu een offerte aan.

Sommige ondernemers die een eigen bedrijf beginnen, laten niet direct een eigen website ontwikkelen. Het ontwikkelen van een website kost geld, maar het gaat wel om een investering die u altijd terug verdient en eigenlijk niet kunt ontwijken. Een website laten maken kan u wellicht ook zelf. In dit artikel leest u welke drie goede redenen u heeft om direct een website te laten ontwikkelen voor uw bedrijf, in plaats van hier enkele weken of zelfs maanden mee te wachten.

 

1: een website zet uw bedrijf op de kaart

Als u net bent begonnen met uw bedrijf, moet u de organisatie nog echt op de kaart zetten. Bijna niemand heeft van uw bedrijf gehoord en het is aan u om hier verandering in te brengen. Door een website te ontwikkelen voor uw bedrijf en deze website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines als Google te krijgen, zet u uw bedrijf online op de kaart. Uiteindelijk wordt uw bedrijf zo steeds populairder, waar u als online ondernemer zeker van profiteert.

 

2: een website straalt vertrouwen uit

Sommige ondernemers maken alleen gebruik van social media netwerken als Twitter en Facebook om hun bedrijf op de kaart te zetten of hebben alleen een vermelding in het telefoonboek. Social media netwerken en vermeldingen in telefoonboeken doen het zeker goed voor uw bedrijf, maar niet zonder website. Een website straalt namelijk het extra vertrouwen uit dat Twitter, Facebook en een vermelding in het telefoonboek nog missen. Door een website te laten maken, kunt u de twijfels bij de consument wegnemen en heeft u meer kans op conversie.

 

3: een website straalt professionaliteit uit

Een website straalt niet alleen betrouwbaarheid uit, maar laat ook zien dat u professioneel bent. Heeft u nog geen website, dan kan dit zomaar betekenen dat u wordt gezien als onbetrouwbare en onprofessionele ondernemer en dit wilt u natuurlijk niet. Door alleen al een eenvoudige website te laten maken, kunt u hier verandering in brengen en heeft u een beter imago onder uw doelgroep. Sommige ondernemers denken zelf een website te kunnen maken, maar deze ondernemers komen vaak thuis van een koude kermis. Zij komen, na velen uren geïnvesteerd te hebben, er achter dat een website bouwen toch écht een vak apart is. Sommige ondernemers zijn zelfs te trots om toe te geven dat hun eigen werk niet deugt als ze ermee confronteert worden. Het resultaat is een amateuristische website die slecht converteert.

 

Wilt u ook een professionele website laten maken? Neem dan contact met ons op, want de professionals van Exceptis helpen u graag om uw online visitekaartje te ontwikkelen, online te zetten en goed vindbaar te maken in de zoekresultaten van de diverse zoekmachines.

Een paar jaar geleden begonnen bijna alle domeinnamen met http://, maar tegenwoordig is dit wel anders. Steeds meer websites maken gebruik van https:// in plaats van http://, wat betekent dat zij extra veiligheid kunnen bieden aan de bezoekers van hun website met een speciaal veiligheidscertificaat. Dit wordt ook wel een SSL certificaat genoemd. Heeft u een webshop laten maken die niet is voorzien van een SSL certificaat, dan overtreed u zelfs de wet. Heeft u nog geen https:// voor de domeinnaam van uw website staan? Dan raden wij u aan om dit voor 2017 toch te regelen. Vanaf 2017 gaat Google websites met http:// namelijk als ‘onveilig’ bestempelen, met alle gevolgen van dien.

Geen https://? Dan krijgt u de stempel van een onveilige website

Heeft u nu nog geen https://, dan is er niets aan de hand. Google ziet uw website niet als extreem veilig door het ontbreken van het veiligheidscertificaat bij https://, maar uw website is niet meteen onveilig. Vanaf volgend jaar gaat dit veranderen, want dan gaat Google websites zonder https:// als ‘onveilig’ bestempelen. Dit betekent dat er een kruisje voor de url van uw website komt te staan, die aangeeft dat uw website volgens Google niet veilig is.

 

Veel mensen bezoeken liever geen onveilige websites. Heeft u een website zonder https:// en wordt uw site in 2017 als onveilig bestempeld door Google? Dan is de kans groot dat de bezoekersaantallen van uw website flink gaan dalen. Uit angst om gedupeerd te worden door een onveilige website, zullen veel internetgebruikers de site namelijk meteen weg klikken als ze zien dat de website door Google als onveilig wordt gezien.

 

Van http:// naar https://? Geen gevolgen voor uw online vindbaarheid

Veel online ondernemers hebben nog geen https:// voor hun domeinnaam staan omdat ze bang zijn dat deze verandering een negatieve invloed heeft op hun online vindbaarheid. Uit onderzoek is echter gebleken dat het aanpassen van http:// naar https:// helemaal geen negatieve gevolgen heeft voor de online vindbaarheid van uw website, wat betekent dat u deze stap zonder enige zorgen kunt nemen. Wij raden u dan ook aan om uw website in 2017 om te zetten van http:// naar https://, zodat uw website in ieder geval niet als onveilig wordt gezien.

 

Exceptis is u graag van dienst bij de transitie van http:// naar https://. Meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op, want wij helpen u graag.

Een webwinkel laten maken is de eerste stap in het genereren van online inkomsten. Als e-commerce ondernemer moet u zich echter blijven ontwikkelen. Blijft u bij de tijd, dan heeft u meer bezoekers in uw online shop en kunt u meer producten verkopen. Wilt u ook volgend jaar weer helemaal mee gaan met de laatste trends en wilt u zich hier alvast op voorbereiden? Lees dan in dit artikel wat de drie belangrijkste e-commerce trends voor volgend jaar zijn volgens de experts van Exceptis en u weet precies waar u aan toe bent.

 

Trend #1: snelle en flexibele levering

Steeds meer online ondernemers investeren in de logistiek van hun online shop. Er zijn meer en meer webwinkels die levertijden van maximaal 24 uur hanteren, zelfs dezelfde dag nog producten kunnen leveren en in de avond, op zaterdag en op zondag leveren.

 

Omdat er steeds meer online ondernemers zijn die hun webwinkel op deze manier verbeteren, worden de eisen van consumenten op het gebied van logistiek steeds hoger. Levert u nu nog gemiddeld binnen drie dagen, levert u alleen doordeweeks en/of alleen overdag, dan is de kans groot dat uw webwinkel volgend jaar wordt afgeschreven door de consument. Lever nog sneller, lever ook in het weekend en lever ook in de avond om mee te gaan met de tijd en met uw belangrijkste concurrenten.

 

Trend #2: het kwijtschelden van verzendkosten

U moet altijd verzendkosten betalen om uw producten bij uw klanten terecht te laten komen, maar dit betekent niet dat u deze kosten altijd door moet berekenen naar uw klanten. Door de verzendkosten van uw bestellingen kwijt te schelden, kunt u een grote drempel voor het plaatsen van een online bestelling wegnemen. Dit hebben steeds meer online ondernemers in de gaten en daarom hanteren steeds meer webwinkels geen verzendkosten meer. Heeft u nog steeds verzendkosten en zijn deze ook nog eens aan de hoge kant, dan moet u volgend jaar echt eens gaan nadenken over het kwijtschelden van deze kosten.

 

 

Trend #3: achteraf betalen

Veel consumenten vinden het prettig om achteraf te betalen. Niet alleen omdat ze nu dan niet na hoeven te denken over het betalen van de kosten van hun bestelling, maar ook omdat het gewoon gemakkelijk is. Geen gedoe met creditcards en iDeal, maar het betalen van de rekening wanneer de consument dit uitkomt. Door de mogelijkheid van het achteraf betalen aan te bieden in uw online shop, trekt u in 2017 gegarandeerd meer klanten. Kunnen consumenten bij u niet achteraf betalen, maar bij uw grootste concurrenten wel? Dan raakt u een grote groep klanten kwijt aan de webwinkels die deze betaalmogelijkheid wel aanbieden.

 

 

Resumerend; een webshop laten maken is een goed plan, maar als u niet mee gaat met de online trends dan wordt online concurreren veel moeilijker. Wilt u meer strategieën hebben om uw concurrentie voor te blijven? Neem dan contact op met Exceptis.

Wie zijn of haar website hoger wil laten ranken door Google, moet rekening houden met de laatste trends op het gebied van SEO of zoekmachineoptimalisatie. Ieder jaar komen er weer enkele nieuwe SEO trends naar voren, die u kunt implementeren om uw website hoger te laten waarderen door Google. Bent u benieuwd met welke drie SEO trends u volgend jaar rekening moet houden? Lees dan in dit artikel wat de belangrijkste SEO trends van 2017 zullen zijn.

 

Trend #1: SEO is nog lang niet dood

Sommige marketingexperts roepen dat SEO of zoekmachineoptimalisatie dood is of binnenkort dood zal gaan. Zij denken dat het niet meer nodig is om uw website te verbeteren op het gebied van SEO, aangezien een website met goede content toch wel goed geïndexeerd wordt door Google. In de SEO trends van 2017 komen deze experts hierop terug, aangezien uit recente ontwikkelingen blijkt dat diverse SEO aanpassingen zeker voor verschillen zorgen in de ranking door Google. U hoeft niet heel uw marketingbudget te investeren in SEO, maar zoekmachineoptimalisatie zorgt zeker wel voor een betere positie in Google.

 

Trend #2: een goede gebruikerservaring is erg belangrijk

Google kijkt niet alleen naar de teksten op uw website, de metatags op pagina’s, de keywords die op pagina’s verwerkt zijn en de overzichtelijkheid van uw website, maar ook zeker naar de gebruikerservaring van uw website. Hoe beter de gebruikerservaring van een website, hoe hoger deze website door Google geïndexeerd zal worden. Zorg daarom niet alleen voor een mooie website en een website die zoekmachine vriendelijk is, maar zorg ook zeker voor een gebruiksvriendelijk online visitekaartje.

 

Trend #3: de mobiele website moet van hoge kwaliteit zijn

In 2016 was het nog een vereiste om gewoon een mobiele website te hebben voor een goede positie in Google, in 2017 gaan we nog een stapje verder. Nu is het niet genoeg om gewoon een mobiele website te hebben voor een goede positie, maar moet deze website ook van hoge kwaliteit zijn. Een kleine fout in een mobiele website met een slechte weergave als gevolg kan u zomaar uw hoge positie in de zoekresultaten van Google kosten.

 

Hulp nodig met de zoekmachineoptimalisatie van uw website? Neem dan contact met ons op, want wij helpen u graag bovenstaande trends door te voeren in uw webwinkel of website.

“Waarom zou een zzp’er een website laten maken? Het kost toch alleen maar geld.” Deze opvatting blijkt onjuist te zijn. Uit onderzoek is gebleken dat een website ZZP’ers in Nederland maar liefst 22.500 euro extra oplevert. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van SIDN, onder in totaal 1280 ZZP’ers in diverse branches. De meeste ZZP’ers hadden al een eigen website en dit is maar goed ook, want een website levert een zelfstandige gemiddeld 22.500 euro extra omzet op per jaar.

 

Online zichtbaarheid belangrijkste doel van eigen website

De meeste respondenten die aan het onderzoek deelnamen, gaven aan een eigen website te hebben om de online zichtbaarheid van hun bedrijf te vergroten. Ook gaven ze aan hun website te gebruiken om hun expertise te laten zien, hun geloofwaardigheid als ZZP’er te versterken en het bereik van hun bedrijf te vergroten. Het daadwerkelijk online verkopen van producten en diensten via de website werd minder gedaan, namelijk door 30 procent van de ondervraagden.

 

Maar liefst 95 procent van de respondenten van het onderzoek heeft een eigen website. Dit is maar goed ook, want uit het onderzoek is zeker gebleken dat ondernemers niet voor niets een website hebben. ZZP’ers zonder website lopen jaarlijks gemiddeld 22.500 euro mis, wat veel meer is dan de investering in een online visitekaartje.

 

Nog geen eigen website als ZZP’er? Laat deze direct ontwikkelen

Wilt u voorkomen dat u ieder jaar 22.500 euro misloopt door het ontbreken van een eigen website als ZZP’er? Een professionele website laten maken is dan de oplossing. Laat dan direct een eigen website ontwikkelen door gebruik te maken van de expertise van Exceptis. U geeft aan hoe uw website eruit moet zien en de professionals van Exceptis gaan voor u aan de slag om de perfecte website te ontwikkelen. En omdat de investering van een eigen website altijd vele malen kleiner is dan de extra omzet van 22.500 euro, is het voor iedere ZZP’er zonder website interessant om een online visitekaartje te laten maken.

 

Meer weten over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op. Bent u benieuwd naar de kosten van een eigen website? Dan kunt u geheel vrijblijvend en gratis een offerte aanvragen voor uw eigen website.

Bij het afsluiten van een hostingpakket voor uw website, zijn er vele verschillende hosting aanbieders waar u terecht kunt. Sommige hosting providers bieden hoogwaardige hostingpakketten aan, maar er zijn ook vele providers die slechte hosting aanbieden. In dit artikel leest u waarom het altijd beter is om te investeren in een hostingpakket van hoge kwaliteit.

 

Goede hosting maakt uw website sneller

De meeste mensen die slechte hosting afsluiten voor hun website, hebben niet in de gaten dat hun site hier ontzettend langzaam van wordt. Slechte hosting ondersteunt uw website minder goed dan goede hosting, wat onder andere betekent dat uw online visitekaartje veel langer moet laden. Het resultaat? De bezoekers van uw website worden ongeduldig en klikken uw site weg, nog voor ze actie hebben ondernomen op uw website door iets te bestellen, een afspraak te maken of contact met u op te nemen.

 

Uw e-mail werkt beter bij goede hosting

Goede hosting is niet alleen beter voor uw website, maar ook voor uw e-mail. Wilt u voorkomen dat u grote orders misloopt door het niet ontvangen van e-mails of dat u grote klanten kwijt raakt omdat uw e-mails naar deze klanten niet verzonden worden? Dan investeert u in goede hosting van Exceptis, want met deze hosting worden uw mails altijd verzonden en ontvangt u alle mails die er naar uw e-mailadres worden gestuurd.

 

Uw website blijft online bij goede hosting

Tot slot voorkomt u bij goede hosting dat uw website offline gaat door een storing, een update, een hack of een ander probleem. Investeert u in de hosting van Exceptis, dan weet u zeker dat uw website altijd bereikbaar is voor uw klanten en u geen omzet misloopt door problemen met uw webhosting.

 

Wilt u een website laten maken i.c.m. met een goede hosting? Neem dan contact met ons op, want wij beantwoorden uw webhosting gerelateerde vragen graag.

Heeft u een webwinkel, dan is het gebruikelijk om verschillende soorten betaalmogelijkheden aan te bieden aan uw klanten. De meeste webwinkels bieden betaalmethoden als iDeal, PayPal, Mastercard en Visa aan, maar er zijn nog enkele andere betaalmogelijkheden die u toe kunt voegen aan uw webwinkel. Eén van de nieuwste betaalmethoden die u aan uw klanten aan kunt bieden, is de Bitcoin. Wat dit precies voor betaalmogelijkheid is en hoe de betaalmethode werkt, leest u op deze pagina.

 

De Bitcoin: een korte introductie

De Bitcoin is een online valuta die enkele jaren voor het eerst op de markt geïntroduceerd werd. Wat deze valuta zo uniek maakt, is het feit dat het om een munt gaat die niet tastbaar is. De munt bestaat op het scherm van uw computer, maar u kunt de munt niet vastpakken zoals bij de euromunten en eurobiljetten bijvoorbeeld wel het geval is. Het is een online betaalmiddel, dat voor diverse online toepassingen gebruikt kan worden.

 

Betalen met de Bitcoin

De meeste mensen die Bitcoins in hun bezit hebben, verkregen deze valuta door de Bitcoins zelf te ‘minen’. U gebruikt een speciaal programma om uw computer aan het werk te zetten en na een tijdje verschijnt er vanzelf een Bitcoin in uw online portemonnee. Deze Bitcoin kunt u vervolgens in zijn geheel, maar ook in delen uitgeven. Accepteert uw webwinkel de betaalmogelijkheid Bitcoin, dan betekent dit dat klanten met Bitcoins hun aankopen met deze online valuta in uw webwinkel kunnen betalen. De waarde van de Bitcoin ten opzichte van de euro is flexibel en kan eenvoudig via het internet achterhaald worden.

 

Lang niet iedereen heeft Bitcoins in zijn of haar bezit. Richt u zich echter op een specifieke doelgroep, zoals technisch georiënteerde mensen met een neusje voor nieuwe innovaties, dan is de kans zeker aanwezig dat (een deel van) uw doelgroep Bitcoins heeft. Door deze betaalmogelijkheid aan uw website toe te voegen, kunt u deze doelgroep bedienen en zo meer omzet maken met uw webshop.

 

Meer weten over het betalen met Bitcoins of het ontwikkelen van een eigen webwinkel met Bitcoin als betaalmiddel? Neem dan contact met ons op, want wij helpen u graag.

De kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van uw website worden voor een groot deel bepaald door het ontwerp van uw website, ook wel het webdesign genoemd. Wilt u een professioneel webdesign gebruiken voor uw online visitekaartje? Dan moet dit ontwerp in ieder geval aan enkele belangrijke eisen voldoen. Welke eisen dit zijn, leest u op deze pagina.

 

Eis #1: het webdesign moet overzichtelijk zijn

Niemand wil verdwalen in een website en daarom moet een goed webdesign altijd overzichtelijk zijn. De informatie op uw website moet niet alleen duidelijk geclusterd worden, maar ook overzichtelijk gepresenteerd worden op uw website. Wordt er naar specifieke informatie gezocht op uw site, dan moet deze informatie binnen enkele seconden vindbaar zijn.

 

Eis #2: het webdesign moet bij uw bedrijf passen

Een goed webdesign is niet alleen overzichtelijk, maar past ook bij uw bedrijf. Heeft uw bedrijf al een huisstijl, dan moet het webdesign van uw site hier helemaal op aansluiten. Heeft u nog geen huisstijl voor uw bedrijf, dan is het alsnog belangrijk dat uw webdesign bij uw bedrijf past. Zo moet het ontwerp bij de kernwaarden van uw bedrijf passen, maar ook bij datgene wat uw bedrijf uit wil stralen en de branche waarin u werkzaam bent met uw organisatie.

 

Eis #3: het webdesign moet aansluiten bij de laatste trends

Laat u een nieuw webdesign ontwikkelen en wilt u hier enkele jaren plezier van hebben, dan moet het ontwerp in ieder geval bij de laatste trends van het moment aansluiten. Dit betekent onder andere dat het design responsive is, maar ook dat het er trendy en nieuw uit ziet. Laat u een design ontwikkelen dat niet bij de laatste trends aansluit, dan is het ontwerp binnen enkele jaren of zelfs enkele maanden tijd al hopeloos verouderd.

 

Eis #4: het webdesign moet er professioneel uit zien

Een goed webdesign geeft uw website een professionele en betrouwbare uitstraling. Websites met een professionele en betrouwbare uitstraling bereiken meer dan websites met een twijfelachtige look, dus professionaliteit en betrouwbaarheid zij erg belangrijk bij het ontwikkelen van een webdesign. Wilt u ook een website laten maken met een schitterend design? Exceptis helpt u graag verder.

Het conversiepercentage van uw online shop geeft aan welk percentage van de bezoekers van uw online shop, daadwerkelijk een bestelling plaatsen. Is het conversiepercentage van uw online shop 1 procent, dan betekent dit dat 1 procent van alle bezoekers van uw webwinkel een bestelling plaatst.

 

Verhoogt u het conversiepercentage van uw online shop, dan levert u meer bestellingen en verhoogt u uw omzet. Hoe u het conversiepercentage van uw webwinkel kunt verbeteren, leest u in dit artikel.

 

Zorg voor lage verzendkosten

Webwinkels met hoge verzendkosten worden over het algemeen vaker weg geklikt dan webwinkels met lage verzendkosten of webwinkels zonder verzendkosten. Zeker als u goedkope producten verkoopt, is het belangrijk om lage verzendkosten te hanteren in uw online shop. Zijn de verzendkosten hoger dan de aankoopprijs van een specifiek product, dan is dit een belangrijke reden voor veel consumenten om uw online shop weg te klikken zonder een aankoop te doen.

 

Bied verschillende betaalmogelijkheden aan

Hoe meer betaalmogelijkheden u aanbiedt, des te groter de kans is dat de bezoeker van uw online shop een bestelling plaatst. Biedt u enkel de mogelijkheid aan om betalingen te voldoen met een creditcard of PayPal, dan haken alle klanten die met iDeal willen betalen al af. Bied in ieder geval de betaalmogelijkheden iDeal, MasterCard en Visa aan, want deze betaalmethoden worden het meest gebruikt in Nederland.

 

Houd het bestelproces zo kort mogelijk

Veel consumenten knappen af op lange bestelprocessen waarbij ze vele verschillende invulvelden moeten voorzien van persoonlijke gegevens. Maak het snel bestellen van producten mogelijk door het bestelproces zo kort mogelijk te houden. Ook raden wij het af om het verplicht registreren van klanten te schrappen en klanten zelf te laten kiezen of ze een account willen aanmaken voor uw online shop. Willen ze dit niet, dan bestellen ze zonder account en bent u in ieder geval geen klant kwijt.

 

Een klantvriendelijke en conversiegerichte webwinkel laten ontwikkelen? Wij helpen u graag. Neem contact met ons op voor meer informatie over onze dienstverlening op het gebied van webshop ontwikkeling.

De meeste e-commerce ondernemers zien een grote piek in hun omzet in de maand december. Niet alleen door de komst van sinterklaas en de vele cadeautjes die met deze feestdag gepaard gaan, maar ook zeker door kerst en de jaarwisseling. Wilt u optimaal profiteren van de koopzucht van consumenten in de decembermaand? Dan is het belangrijk om u goed voor te bereiden op deze drukke periode.

 

Meer omzet tijdens de feestdagen: drie tips

Er zijn diverse dingen die u kunt doen om uw omzet tijdens de feestdagen te verhogen. Ten eerste kunt u speciale acties introduceren, zoals acties die klanten extra korting geven op hun sinterklaascadeaus of het mogelijk maken om de kerstoutfit goedkoper aan te schaffen. Daarnaast kunt u uw webwinkel een feestelijk tintje geven. Dit is niet verplicht, maar een webwinkel in sinterklaas- of kerstsfeer, kan wel voor meer omzet zorgen.

 

Tot slot is het belangrijk om uw webwinkel in snelheid te optimaliseren. Consumenten hebben al nooit zin om te wachten op een website die lang moet laden, maar rond sinterklaas en kerst al helemaal niet. Omdat veel mensen haast hebben met het aanschaffen van de cadeaus, is het belangrijk dat uw webwinkel zo snel mogelijk ingeladen kan worden.

 

Hoge verkopen in december? Start op tijd met de voorbereiding

Wilt u echt profiteren van een hoge omzet in de maand december? Dan is het belangrijk om uw webshop goed voor te bereiden op deze drukke maand. U kunt beginnen met het doorvoeren van bovenstaande tips in de maand november, maar vaak is dit net te laat. Begint u nu al met de voorbereiding op de drukke maand december, dan bent u beter voorbereid dan ondernemers die in de maand november beginnen. Dit betekent dat u beter ingespeeld bent op de drukke periode, met een mogelijk nog hogere omzet tot gevolg.

 

Hulp nodig bij het verbeteren van uw webwinkel voor de drukke maand december? Neem dan contact met ons op, want wij helpen u graag. Zo kunnen wij u advies geven over uw webwinkel, maar kunnen we ook enkele verbeteringen doorvoeren om uw omzet van de drukste maand van het jaar te verhogen.

Een kwalitatief hoogwaardige website moet niet alleen goed in elkaar zitten, maar ook helemaal bij de laatste trends aansluiten. Wilt u uw website een grote opknapbeurt geven en bent u benieuwd welke webdesign trends u hierbij door moet laten voeren? Lees dan in dit artikel welke trends op dit moment al groot zijn, maar in het jaar 2017 nog groter zullen worden.

 

Trend 1: een hero image

Een hero image is een grote afbeelding die u helemaal aan de bovenkant van uw website plaatst. De hero image is een opvallende, mooie foto die bij het design van uw website aansluit en bovendien bij uw bedrijf past. Op dit moment kiezen al steeds meer ondernemers voor een hero image voor hun website, maar volgend jaar wordt deze trend nog groter. Voor volgend jaar wordt namelijk verwacht dat de meeste ondernemers hun slider zullen verwijderen, om hier plek te maken voor een hero image naar keuze.

 

Trend 2: een lange website

Tegenwoordig is het de trend om een website zo veel mogelijk op een enkele pagina te tonen. Uitgebreide menu’s worden zo veel mogelijk geschrapt en het grootste deel van de informatie op een website, wordt op een enkele pagina geplaatst. Dit betekent logischerwijs dat websites steeds langer worden, aangezien er meer informatie op een enkele webpagina moet komen te staan.

 

Trend 3: illustraties in plaats van foto’s

Voorheen werd er veel gebruik gemaakt van stockfoto’s op websites, maar tegenwoordig stappen steeds meer ondernemers hier vanaf. Om toch afbeeldingen op hun website te plaatsen, worden de standaard stockfoto’s vervangen door illustraties. Deze illustraties kunt u zelf laten ontwikkelen, maar u kunt er ook voor kiezen om standaard illustraties op uw website te plaatsen. Dit jaar zijn er al veel stockfoto’s verdwenen, maar deze trend zal zich nog zeker voortzetten in 2017. Verwacht wordt dat er aan het einde van 2017 bijna geen websites meer zullen zijn met een groot aantal stockfoto’s. Wilt u ook een website laten maken volgens de laatste trends? Exceptis helpt u graag verder.

Om zo veel mogelijk bezoekers op uw website te krijgen, is het belangrijk dat uw online visitekaartje hoog in de zoekresultaten van Google staat. Ongeveer 80 procent van de bezoekers van de gemiddelde website komt via Google, dus een hoge positie in de zoekresultaten is zeker belangrijk. Staat uw website op dit moment nog niet zo hoog in de zoekresultaten van Google en wilt u hier verandering in brengen? Lees dan in dit artikel hoe u dit kunt doen.

Tip 1: maak uw website mobiel vriendelijk

Twijfelt u nog of u een mobiele website moet laten maken? Google waardeert websites automatisch beter als deze mobiel vriendelijk zijn, ofwel goed werken op mobiele apparaten als smartphones en tablets. Exceptis helpt u graag uw website of webwinkel mobiel vriendelijk in te steken, zodat u hoger in de zoekresultaten van Google komt. Bijkomend voordeel: uw website is gebruiksvriendelijker op mobiele apparaten, wat uw online conversie ten goede doet.

 

Tip 2: zorg voor kwalitatieve content

Waar Google ook naar kijkt bij het indexeren van websites, is de content die op de websites staat. Heeft u kwalitatief hoogwaardige content op uw website staan, dan komt uw website automatisch hoger in de zoekresultaten van Google te staan. U kunt kwalitatief hoogwaardige content aan uw website toevoegen door uw pagina’s te herschrijven met relevante en interessante content, maar ook door een blog te starten. Wat in ieder geval belangrijk is, is dat de content van uw website geschreven wordt voor de bezoekers van uw website. Zoekmachine vriendelijke teksten zijn prima, maar deze moeten wel goed leesbaar zijn voor mensen.

 

Tip 3: investeer in linkbuilding

Tot slot kunt u in linkbuilding investeren om uw website hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen. Investeert u in linkbuilding, dan vraagt u of betaalt u andere websites om links naar uw website te plaatsen. Let altijd goed op dat u hoogwaardige websites betaalt om links te plaatsen en geen links laat plaatsen vanuit slechte websites. Dit is goedkoper, maar dit levert u juist een slechtere positie in de zoekresultaten van Google op.

 

Heeft u hulp nodig om uw website hoger in Google te krijgen? Neem dan contact met ons op, want wij helpen u graag door u advies te geven en uw website eventueel onder handen te nemen.

Een webwinkel moet er professioneel, aantrekkelijk en overzichtelijk uit zien en de juiste producten aanbieden, maar dit zijn niet de enige eisen waar een goede online shop aan moet voldoen. Wilt u dat uw webwinkel echt een succes wordt, dan moet de online shop namelijk ook op en top veilig zijn. Dit betekent dat de gegevens van uw klanten niet gestolen kunnen worden, uw eigen gegevens optimaal beschermd worden en er niet ingebroken kan worden in een verbinding om online te betalen. Waarom een veilige webwinkel zo belangrijk is en hoe u een veilige webwinkel kunt (laten) ontwikkelen, leest u op deze pagina.

 

Internetcriminaliteit: nu al groot en wordt alleen maar groter

Er zijn al veel internetcriminelen actief in Nederland en de rest van de wereld, maar het aandeel van deze criminelen wordt door de jaren heen alleen nog maar groter. Dit komt omdat het aandeel van e-commerce alleen maar groter wordt: er komen meer en meer online shops bij, steeds meer consumenten winkelen online en fysieke winkels veranderen langzaam in online shops. Niet alleen slimme ondernemers, maar ook internetcriminelen profiteren van deze groei. Dit betekent dat als u een webwinkel gaat beginnen, het steeds belangrijker is om deze webwinkel zo veilig mogelijk in te steken.

 

Een veilige webwinkel ontwikkelen: drie tips

Het ontwikkelen van een op en top veilige webwinkel lijkt misschien lastig, maar dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Drie tips die u kunt gebruiken bij het ontwikkelen van een veilige webwinkel, zijn de volgende:

  1. Gebruik een SSL-verbinding voor uw webwinkel. Deze verbinding is veilig en kan niet gekraakt worden door internetcriminelen.
  2. Bied veilige betaalmethoden aan. Betaalmethoden als iDeal, een creditcardbetaling en PayPal zijn betrouwbaar en kunnen minder snel gekraakt worden door internetcriminelen.
  3. Zorg voor goede wachtwoorden voor uw CMS. Wordt het CMS van uw webwinkel gekraakt door internetcriminelen, dan bent u ver van huis. Zorg voor goede wachtwoorden en u verkleint de kans op een hack.

 

Heeft u hulp nodig met het ontwikkelen van een veilige webwinkel? Neem dan contact op met Exceptis, want wij helpen u graag uw op en top veilige en betrouwbare online shop te ontwikkelen.

Het gebruik van mobiel internet is nog altijd stijgende en zal dit jaar ook weer toenemen, zo verwacht Zenith Media. Dit bedrijf verwacht dat het gebruik van mobiele internet dit jaar wereldwijd met 28 procent zal stijgen en dat dit ten koste zal gaan van ander mediagebruik, zoals de desktop. Vorig jaar haalde mobiel internet de desktop al in en dit jaar zal het verschil nog groter worden. Gemiddeld gezien brengt de consument 86 minuten per dag door op het mobiele internet, terwijl er slechts 36 minuten per dag op de desktop gesurft wordt.

 

Website laten ontwikkelen? Denk aan de mobiele gebruikers

Nu het internetgebruik op mobiele apparaten groter is dan het internetgebruik op de desktop, is het uitermate belangrijk om hier rekening mee te houden bij het ontwikkelen van een website. Een slimme ondernemer laat geen website ontwikkelen die enkel goed getoond wordt op de desktop, maar ontwikkelt een website die op alle apparaten op de juiste manier wordt weergegeven. Deze websites worden ook wel responsive websites genoemd, ofwel websites die zich aanpassen op basis van de grootte van het scherm van de gebruiker.

 

Door een responsive website te (laten) ontwikkelen, kunt u zowel de desktop bezoekers als de mobiele bezoekers van uw website optimaal bedienen. Uw website is op en top gebruiksvriendelijk op ieder apparaat en dit betekent doorgaans dat u meer conversie krijgt. Wilt u ook meer omzet maken met uw online visitekaartje? Denk dan aan alle bezoekers van uw website en laat uw website responsive maken.

 

Exceptis: altijd responsive websites

Zoals u hierboven gelezen heeft is een responsieve website laten maken niet meer dan logisch. Exceptis is al jaren gespecialiseerd in het ontwikkelen van responsive websites. Laat u uw website door onze experts ontwikkelen, dan weet u zeker dat de website op ieder mogelijk apparaat op de juiste manier getoond wordt. Overigens is dit niet alleen het geval bij onze standaard websites, maar ook bij de webwinkels die wij ontwikkelen. Wilt u ook uw webwinkel laten maken door Exceptis? Dan wordt deze online shop ook op iedere device op de juiste manier getoond.

Kijken we naar websites van de jaren 90, dan zien deze websites er heel anders uit dan de websites die tien jaar later gemaakt werden. Webdesigns hebben door de jaren heen vele ontwikkelingen en trends doorgemaakt en dit is nog altijd de orde van de dag. Zo worden er iedere maand nog steeds nieuwe online ontwikkelingen en trends geïntroduceerd, waaronder trends als responsive designs, one page websites en mobiele websites. Welke trend de afgelopen maanden steeds populairder is geworden onder online ondernemers, leest u in dit artikel.

 

Een trendy website is een eenvoudige website

Wilt u nu een trendy website beheren, dan moet u er alles aan doen om uw website zo eenvoudig mogelijk in te steken. Op dit moment zijn eenvoudige websites helemaal ‘in’ en worden websites ontwikkeld vanuit het oogpunt van ‘less is more’. Overbodige informatie wordt verwijderd, nietszeggende foto’s of afbeeldingen worden weggelaten en de webteksten worden zo kort en ‘to the point’ mogelijk. De ingewikkelde webdesigs met vele visuele effecten? Deze designs waren ooit interessant, maar volgens de laatste trends zeker niet meer.

 

Less is more: tips voor een eenvoudige website

Wilt u helemaal meedoen met de online trend van dit moment door uw website zo eenvoudig mogelijk te maken? Dan kunt u dit gemakkelijk en snel bereiken door deze tips te raadplegen:

  1. Verwijder overbodige pagina’s van uw website en richt u enkel op de hoofdzaken van uw business. Als het mogelijk is, zet u alle informatie op uw website op één pagina.
  2. Verwijder overbodige teksten en houd uw webteksten zo kort en bondig mogelijk.
  3. Plaats enkel foto’s die echt iets toevoegen aan uw website. Nietszeggende stockfoto’s worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor beeldmateriaal en visuele effecten, want ook deze zaken maken uw website onnodig ingewikkeld.

 

Verder is het verstandig om informatie zo veel mogelijk te clusteren, zodat uw website er overzichtelijk uit ziet. Maak gebruik van kaders, lijnen en koppen en de bezoekers van uw website kunnen gemakkelijker navigeren. Zeker als u uw website heeft veranderd in een one page website, is het belangrijk om informatie te clusteren. Wilt u ook een trendy website laten maken? Exceptis helpt u graag verder. Vraag nu een webdesign offerte aan.

Door het grote aantal websites en webwinkels in het land, is het steeds moeilijker voor online ondernemers om de concurrentie bij te houden. Wilt u echt succesvol zijn als ondernemer, dan is het in ieder geval belangrijk om met de laatste online trends mee te gaan. Door met de laatste trends mee te gaan, is het gemakkelijker om de concurrentie bij te benen en is het zelfs mogelijk om de concurrentie een stapje voor te blijven. Ondernemers die de laatste trends op het gebied van websites en webwinkels negeren, hebben tegenwoordig zelfs geen schijn van kans meer.

 

Er zijn vele online trends waar ondernemers met een eigen website of webwinkel zich mee bezig moeten houden en één van deze trends is ‘omnichannel’ of ‘omnichannel retailing’. Wat deze trend precies inhoudt, leest u op deze pagina.

 

Omnichannel: een korte introductie

Bedrijven die zich bezig houden met omnichannel doen er alles aan om de consument een afgestemde en positieve ervaring met hun bedrijf te geven. Omnichannel wordt vaak vergeleken met multichannel, maar in feite gaat omnichannel veel verder. Bij multichannel worden er namelijk enkel meerdere kanalen aangeboord om producten en/of diensten te verkopen, terwijl omnichannel zich echt focust op de beleving van de klant. Er worden verschillende kanalen gebruikt om klanten te bereiken en door deze kanalen optimaal op elkaar af te stemmen, heeft de klant een consistente (en uiteraard positieve) ervaring met het bedrijf in kwestie.

Omnichannel in de praktijk

Een bedrijf met een uitgebreide omnichannel strategie weet precies welke kanalen gebruikt moeten worden om hun doelgroep te bereiken. Per kanaal wordt er een aantrekkelijk en overtuigend communicatiemiddel aangeboden, dat precies in het geheel van losse communicatiemiddelen past. Het resultaat: een website, een mobiele applicatie, offline communicatiemiddelen en zelfs evenementen die helemaal bij elkaar aansluiten en elkaar ondersteunen.

 

Bedrijven die aan de slag willen met omnichannel communicatie, moeten ten eerste een website laten maken die helemaal bij de bedrijfsidentiteit en bedrijfsdoelstellingen aansluit. Is deze website eenmaal opgezet, dan kunnen er andere communicatiemiddelen ontwikkeld worden die helemaal bij dit online visitekaartje passen.

Wie een eigen webwinkel heeft, wil natuurlijk zo veel mogelijk winst maken met deze online shop. Er zijn diverse manieren om de conversie van uw webwinkel te verhogen, bijvoorbeeld door een kort bestelproces door te voeren en door diverse ‘call to actions’ op uw webwinkel te zetten. Een effectieve methode voor meer conversie die vaak vergeten wordt, is door landingspages te ontwikkelen voor uw online shop. Wat dit precies inhoudt en waarom dit zo goed werkt, leest u op deze pagina.

Landingspages voor uw online shop: wat houdt dit in?

Een landingspage wordt ook wel een landing page genoemd en is een pagina op uw website waar uw bezoekers op terecht komen nadat zij op een speciale link hebben geklikt. Het gaat vaak om een link in een zoekmachine of in een online marketing campagne, die naar een pagina leidt over een specifiek product of een specifieke productcategorie in uw online shop. Zo kunt u bijvoorbeeld een landingspage maken die helemaal in het teken staat van een nieuw product in uw assortiment, om de verkoop van dit specifieke product te stimuleren.

 

Landingspages voor meer conversie: hoe zit dat?

Het ontwikkelen van landingspages om mensen vanuit Google of Google Adwords naar uw webwinkel te lokken, heeft twee voordelen. Ten eerste komt uw webwinkel hoger in de zoekresultaten van Google door het ontwikkelen van landingspages, wat betekent dat u mogelijk meer bezoekers op uw website krijgt die via deze populaire zoekmachine komen.

 

Ten tweede profiteert u van hogere conversie, simpelweg omdat de bezoeker direct weet dat hij of zij op de perfecte plek is gekomen om een specifiek product aan te schaffen. Is dit besef er, dan is de kans groter dat er een aankoop wordt gedaan en dit betekent dat uw conversie stijgt.

Hulp nodig met uw landingspages? Wij helpen u graag

Heeft u al een eigen webwinkel, maar heeft u nog geen landingspages voor deze online shop ontwikkeld om uw conversie te verhogen? Dan helpen wij u graag. Landingpages zijn natuurlijk niet uitsluitend geschikt voor webwinkels, maar ook voor websites. In sommige gevallen is het niet verstandig om alleen voor een vernieuwing landingpages te kiezen, maar is het echt tijd om de website compleet te vernieuwen. Wilt u een nieuwe webwinkel laten maken of een nieuwe website laten maken? Dan is Exceptis u ook graag van dienst.

De mate van klantvriendelijkheid van een webwinkel wordt door diverse factoren bepaald. Natuurlijk is de klantvriendelijkheid van een online shop afhankelijk van de bereikbaarheid van de klantenservice, de manier waarop men met klachten omgaat en de indeling van de webwinkel, maar de verzending van de webwinkel speelt ook een grote rol. Welke drie verzending trends u door kunt voeren in uw online shop voor optimale klantvriendelijkheid, leest u in dit artikel.

 

Trend #1: het verlagen van de verzendkosten

Webwinkels die hoge verzendkosten vragen aan hun klanten, verkopen veel minder dan webwinkels die lage verzendkosten vragen of zelfs helemaal geen verzendkosten doorberekenen. Wilt u op en top klantvriendelijk zijn en zo veel mogelijk verkopen, dan kunt u uw verzendkosten beter omlaag schroeven. Ook een must: goede retourvoorwaarden met lage kosten of zonder enige kosten, zodat retourneren gemakkelijk en goedkoop kan.

 

Trend #2: flexibele verzending

Consumenten willen tegenwoordig echt op hun wenken bediend worden als het om het leveren van hun aankopen gaat. Voor optimale klantvriendelijkheid en meer verkopen, is het verstandig om mee te doen met de trend van flexibele verzending. Ga bijvoorbeeld in zee met PostNL, want zij maken 24-uurs leveringen mogelijk. Of kies voor DHL, want bij deze pakketbezorger kunnen uw klanten kiezen voor een ochtend- of avondlevering.

 

Trend #3: Same Day Delivery

Same Day Delivery wordt niet alleen populairder, maar ook steeds goedkoper. Steeds meer consumenten maken gebruik van deze optie om hun aankopen zo snel mogelijk te ontvangen en sommige mensen bestellen zelfs alleen bij webwinkels die deze optie aanbieden. Overigens moet u deze optie wel alleen aanbieden als u dit ook echt kunt, want Same Day Delivery kan gemakkelijk falen en dit is niet de bedoeling. Faalt u met uw Same Day Delivery, dan gaat dit juist ten koste van de klantvriendelijkheid van uw online shop.

Een groot deel van de websites die in het jaar 2016 ontwikkeld zijn, hebben een zogeheten Flat Design gekregen. Een Flat Design is een plat design voor een website, waar zo min mogelijk dimensionale elementen aan toe zijn gevoegd om de website zo overzichtelijk mogelijk te houden. Een mooie en overzichtelijke manier om uw website vorm te geven, maar veel mensen vonden het Flat Design toch net iets te plat en net iets te eenvoudig. Voor hen is er nu het Material Design: de opvolger van het Flat Design.

 

Het Material Design: een korte kennismaking

Het Material Design lijkt op het Flat Design, maar is net wat meer ontwikkeld dan deze platte vormgeving voor een website of webwinkel. Wat het Material Design anders maakt dan het Flat Design, is het feit dat er bij het Material Design net wat meer diepte wordt gebruikt. Een website met deze vormgeving is niet helemaal plat, maar wordt verrijkt met enkele diepere elementen in het vrij eendimensionale ontwerp. Hierdoor blijft de website overzichtelijk, maar ziet het ontwerp er net iets gelikter, professioneler en unieker uit.

 

Het Material Design is perfect voor mensen die het Flat Design wel mooi vinden, maar deze vormgeving net iets te plat en te eenvoudig vinden voor hun eigen website. Daarnaast is deze vormgeving ideaal voor mensen die met de tijd mee willen gaan, maar niet hetzelfde ontwerp willen gebruiken als veel andere bedrijven in dezelfde branche.

 

Het Material Design: geschikt voor iedere website

Het Flat Design wordt voornamelijk toegepast in bepaalde branches, maar het Material Design is wat toegankelijker. Zo ziet u het Flat Design voornamelijk terug in trendy websites van online marketing bureaus, websiteontwikkelaars en andere bedrijven die zich voornamelijk op de online wereld richten, terwijl het Material Design eigenlijk in iedere branche gebruikt kan worden. U kiest helemaal zelf hoe ‘plat’ het ontwerp van uw website moet worden, wat betekent dat u deze vormgeving voor een website in iedere branche toe kunt passen. Heeft u interesse in een dergelijk webdesign? Uw website laten maken door Exceptis is in dat geval een slimme zet.

De tijd dat we onze boodschappen alleen in fysieke supermarkten konden doen, is al een tijdje voorbij. Lang niet iedere consument maakt er gebruik van, maar steeds meer supermarkten bieden ook de mogelijkheid aan om de boodschappen online te bestellen en eenvoudig thuis te laten bezorgen. Uit een nieuw rapport van GfK is gebleken dat 16 procent van de huishoudens in Nederland wel eens online boodschappen doet en dit betekent dat steeds meer mensen overtuigd zijn van de voordelen van deze manier van boodschappen doen.

 

Vooral huishoudens met hoog inkomen en jongeren shoppen online

De doelgroepen die het meest online winkelen om de dagelijkse boodschappen in huis te halen, zijn huishoudens met kinderen en een hoog inkomen. Bijna de helft van de online omzet van supermarkten (49 procent) komt van deze doelgroepen en dit is opvallend, want bij de offline omzet van supermarkten is 37 procent van deze doelgroepen afkomstig. Overigens shoppen steeds meer ouderen ook online, simpelweg omdat dit hen een tripje naar de supermarkt bespaart. Lang niet alle ouderen weten hoe het werkt om online boodschappen te bestellen, maar steeds meer mensen proberen dit wel te ontdekken om van de voordelen van online shopping te profiteren.

 

Webwinkel beginnen? Denk eens na over een online supermarkt

Wilt u een online shop beginnen, maar heeft u nog geen branche gevonden die voldoende kansen biedt voor uw nieuwe webwinkel? Dan kunt u er ook voor kiezen om een online supermarkt op te zetten. In dit geval profiteert u van het stijgende aantal consumenten dat online zijn of haar boodschappen doet, wat betekent dat u door de jaren heen steeds meer omzet kunt behalen met uw online shop. U moet concurreren met enkele grote merken, maar er zijn diverse online supermarkten die met succes concurreren met grote namen als Albert Heijn en Jumbo. Het is dus zeker niet onmogelijk, als u maar de juiste partij inhuurt om u te ondersteunen in het proces. Exceptis helpt u graag om uw webwinkel geheel naar wens en volgens de eisen en verwachtingen van consumenten te bouwen, voor een zo hoog mogelijke omzet in een markt die zich nog steeds ontwikkelt en dit nog jaren zal doen.

Het kost minder geld om een bestaande klant te behouden dan om een nieuwe klant binnen te halen. Veel ondernemers houden zich bezig met het vergroten van het klantenbestand, maar het is veel beter om de bestaande klanten in het klantenbestand zo goed mogelijk te bedienen. Steeds meer ondernemers breiden hun webwinkelstrategie uit met een loyaliteitsprogramma voor bestaande klanten en dit is niet voor niets. Een loyaliteitsprogramma is namelijk de beste manier om uw bestaande en meest trouwe klanten te belonen en overtuigen bij u terug te keren, voor nog meer omzet in uw webshop. Wat een loyaliteitsprogramma precies inhoudt, leest u in dit artikel.

 

 

Een loyaliteitsprogramma voor uw trouwe klanten: een korte introductie

Iedere webwinkel heeft een klantenbestand met trouwe klanten, ofwel consumenten die regelmatig terugkomen om een nieuwe aankoop te doen. Het is zelfs zo dat 80 procent van de omzet van de gemiddelde webwinkel binnen wordt gebracht door 20 procent van de klanten, ofwel de trouwe klanten van een webwinkel. Een loyaliteitsprogramma is een programma dat u samenstelt om uw trouwe klanten te belonen voor hun vele aankopen en bovendien te overtuigen nieuwe aankopen te doen. Niet alleen grote bedrijven, maar ook steeds meer kleine ondernemers hebben loyaliteitsprogramma’s. Dit kunnen uitgebreide programma’s zijn waar een heel systeem achter zit, maar het kunnen ook kleinere programma’s betreffen die wat minder professioneel in elkaar zitten. Stuurt u regelmatig een bosje bloemen naar enkele trouwe klanten, dan kunt u dit ook als loyaliteitsprogramma zien.

 

Een loyaliteitsprogramma starten: enkele voorbeelden

Wilt u de trouwe klanten van uw webwinkel ook belonen voor hun vele aankopen en tegelijkertijd overtuigen nog een keer te komen winkelen? Start dan zelf met een loyaliteitsprogramma, net zoals veel andere ondernemers in uw branche. U kunt trouwe klanten bijvoorbeeld korting geven, maar u kunt hen ook voorzien van een extra goede service, een groter aanbod, voorrang bij de sale of simpelweg een cadeau geven. Kijk naar de doelgroep die u wil verrassen, bepaal met welke soort beloning zij het meest blij zullen zijn en baseer hier uw loyaliteitsprogramma op. Wilt u ook een loyaliteitsprogramma voor uw webwinkel laten maken? Dan helpt Exceptis u graag verder.

De meeste webwinkels worden verrijkt met een zoekfunctie, maar deze zoekfunctie werkt lang niet altijd even goed. Veel ondernemers voegen een zoekfunctie aan hun webwinkel toe omdat dit ‘nu eenmaal zo hoort’ en bij het standaard design van een webwinkel hoort, maar investeren niet in een zoekfunctie die echt goed werkt. Het resultaat? Er is wel een zoekfunctie, maar deze functionaliteit levert eigenlijk nooit een toegevoegde waarde en kan zelfs klanten wegjagen naar de concurrent.

 

 

2016: het jaar van de verbeterde zoekbalk

Enkele jaren geleden kwam u als ondernemer nog weg met een zoekfunctie op uw website die eigenlijk helemaal niet goed werkte, maar vandaag de dag kunt u hier echt op afgerekend worden. Consumenten hebben geen zin om het complete aanbod van uw webwinkel te doorzoeken om het product te vinden dat ze willen bestellen en als uw zoekbalk niet goed werkt, gaan ze gewoon naar de concurrent. Werkt de zoekbalk van uw concurrent wel goed, dan zullen zij hier hoogstwaarschijnlijk een aankoop doen en dit betekent dat u een kostbare klant misloopt.

 

 

Test de zoekfunctie van uw webwinkel

De meeste zoekfuncties van webwinkels werken alleen als de exacte productnaam wordt ingetypt of als de zoekterm in ieder geval enkele kloppende kernwoorden bevat. Veel consumenten kunnen hier wel mee overweg, maar er zijn ook mensen die vastlopen bij het intypen van exacte productkenmerken of een exacte productnaam. Zij vullen bijvoorbeeld een synoniem in van de productnaam, schrijven de merknaam verkeerd of weten niet precies waar ze naar op zoek zijn en willen suggesties ontvangen van uw zoekfunctie. Om erachter te komen of u deze consumenten op dit moment ook kunt bedienen met uw zoekfunctie, kunt u de zoekfunctie van uw webwinkel testen. Typ synoniemen in van productnamen, schrijf merknamen verkeerd of schrijf een vage productomschrijving om suggesties te ontvangen en kijk wat er nu gebeurt. Krijgt u goede zoekresultaten? Dan voldoet uw zoekfunctie aan de hedendaagse eisen voor een goede zoekbalk. Krijgt u de verkeerde resultaten of krijgt u helemaal niets, dan moet u de zoekfunctie laten verbeteren om uw klanten beter te bedienen. Wilt u de zoekfunctie van uw website optimaliseren? Exceptis helpt u graag verder.

Veel online ondernemers besteden veel tijd, geld en energie in de looks van hun website. Natuurlijk is het belangrijk dat uw website er aantrekkelijk, inspirerend en betrouwbaar uit ziet, maar dit betekent niet dat het design van uw website altijd op nummer één staat. Naast een mooi design, moet uw website namelijk ook altijd snel zijn. Dit betekent dat u bepaalde design elementen beter niet door kunt voeren, simpelweg omdat deze elementen uw website langzaam maken.

 

Het belang van een snelle website

Een website moet er mooi uit zien, maar niets schrikt zo snel af als een website die er veel te lang over doet om helemaal in te laden. Mensen die uw website bezoeken om iets te kopen, hebben namelijk helemaal geen zin om langer dan 10 seconden te wachten tot uw foto’s ingeladen zijn. Duurt het te lang om uw website helemaal te openen, dan is de kans groot dat de bezoekers van uw website al lang hun geduld verloren hebben. Dit betekent dat zij uw website weg klikken, om vervolgens bij uw concurrent te gaan winkelen. Uit onderzoek is gebleken dat een website er maximaal zeven seconden over mag doen om helemaal in te laden. Dit betekent dat als het langer dan zeven seconden duurt om een pagina te openen, de kans groot is dat uw website alweer weg geklikt wordt. Wilt u dit voorkomen, dan moet u er alles aan doen om uw website zo snel mogelijk te maken.

 

Een snelle website: drie cruciale tips

Er zijn diverse dingen die u kunt doen om uw website sneller te maken. De drie dingen die u zeker moet doen als u uw website wat sneller wil maken, zijn de volgende:

  1. Sluit een goed hostingpakket af, met voldoende schijfruimte. Hoe meer schijfruimte u heeft, hoe sneller uw website wordt.
  2. Verwijder ‘grote’ design onderdelen van uw website als u deze niet echt nodig heeft. Denk hierbij aan filmpjes die geen meerwaarde hebben, onbelangrijke animaties en grote achtergrondafbeeldingen die eigenlijk niets voor uw website doen.
  3. Maak afbeeldingen kleiner. Door afbeeldingen kleiner te maken, hoeft er minder content ingeladen te worden en wordt uw website sneller.
  4. Optimaliseer javascript bestanden.
  5. Optimaliseer css bestanden.

 

Wilt u ook de snelheid van uw website testen? Dan kunt u dit doen aan de hand van twee handige tools, namelijk Google Pagespeed en Pingdom Pagespeed.

 

Neemt u een website af bij Exceptis, dan weet u zeker dat u een snelle website krijgt. Dit betekent dat mensen uw website niet weg zullen klikken, waardoor u betere omzet- en winstcijfers kunt behalen. Exceptis kan ook uitsluitend de snelheid van uw website optimaliseren. Neem hiervoor contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

 

De meeste webwinkels die u nu online kunt vinden, betreffen zogeheten B2C webwinkels. Deze webwinkels worden ook wel business-to-consumer webwinkels genoemd en zijn online shops die gericht zijn op de consument. Webwinkels die zich op andere bedrijven richten zijn er wel, maar nog niet zo veel. Dit gaat snel veranderen, want experts verwachten dat online transacties dit jaar veel business to business verkopen gaan stroomlijnen.

 

Meer webwinkels van bedrijven, voor bedrijven

Een goed voorbeeld van een business-to-business webwinkel, is een online shop die materialen verkoopt aan bouwbedrijven. Nu bestaan er nog niet zo veel van dit soort webwinkels, maar dit gaat dit jaar zeker veranderen. Door online zaken te doen, profiteren zowel verkopers als inkopers namelijk van flinke kostenbesparingen. Dit komt omdat verkopers geen showroom meer nodig hebben om hun materialen uit te stallen, terwijl inkopers geen reiskosten meer hoeven te betalen om hun materialen op te halen. Daar komt nog bij dat steeds meer boekhoudpakketten elektronische facturen ondersteunen en gemakkelijk kunnen koppelen met andere online systemen, zoals voorraadsystemen. Dit maakt het online verkopen van producten eenvoudiger, waardoor meer bedrijven dit zullen gaan doen.

 

 

Doe mee met de trend, bied uw producten ook online aan

Bent u actief in de business-to-business markt, maar heeft u nog geen webwinkel voor uw klanten? Dan raden wij aan om hier verandering in te brengen, zodat u meegaat met de laatste trends op het gebied van business-to-business handel. Door een webwinkel te laten ontwikkelen, heeft u een extra kanaal om uw producten aan te bieden en dit levert u klanten, omzet en winst op. Meer weten? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze medewerkers, want wij helpen u graag door al uw vragen over het starten van een business-to-business webwinkel te beantwoorden.

Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau Gfk, blijkt dat de Nederlandse consument in de eerste drie maanden van 2016 4,9 miljard euro uit heeft gegeven aan online shopping. Opvallend is dat dit bedrag maar liefst 13 procent hoger is dan het bedrag van het jaar daarvoor, wat betekent dat de markt van online shopping nog steeds groeit. Meer over het onderzoek van Gfk en de Nederlandse markt voor webwinkels, leest u in dit artikel.

 

De Nederlandse markt voor webwinkels: de cijfers

De digitale omzet steeg met 13 procent ten opzichte van een jaar eerder, maar de uitgaven aan producten nam met maar liefst 22 procent toe. Volgens Thuiswinkel.org zijn vooral de online bestedingen aan food en near-food artikelen gestegen, namelijk met 57 procent. Ook schoenen en modeaccessoires werden goed verkocht, want in deze markt was sprake van een stijging van 47 procent in het eerste kwartaal van 2016. Andere markten die goed presteren, zijn de online markten voor speelgoed, huishoudelijke elektronica en telecomproducten. Aan diensten zoals reizen, verzekeringen en tickets van concerten gaf de Nederlandse consument ongeveer 2,6 miljard euro uit. Dit is een omzetstijging van 6 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2015.

 

Nog steeds meer aankopen via de mobiele telefoon

Op dit moment wordt ongeveer 8 procent van de online aankopen via de mobiele telefoon betaald. Dit lijkt niet zo veel, maar in vergelijking met de cijfers van een jaar geleden is er sprake van een stijging van 60 procent. Dit betekent dat er nog steeds meer mensen zijn die via hun mobiele telefoon of tablet winkelen en dat deze markt nog altijd in ontwikkeling is. De mobiele telefoon neemt de rol van de desktop dan ook zachtjesaan over en hier moeten ondernemers met een webwinkel zeker op inspelen.

 

Een eigen webwinkel beginnen? Dit is zeker het goede moment

Bent u al een tijdje van plan om een eigen webwinkel te openen, maar twijfelt u nog steeds of dit wel interessant is? Laat u dan overtuigen door de laatste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor van Gfk. Dit onderzoek vertelt u niet alleen dat het interessant is om een webwinkel te openen, maar ook dat u uw webwinkel in ieder geval mobiel vriendelijk moet maken. Wilt u ook een webshop laten bouwen? Exceptis helpt u niet alleen om een webwinkel te ontwikkelen, maar maakt uw online shop ook volledig mobiel vriendelijk.

Toen de eerste webwinkels geïntroduceerd werden, waren consumenten nog niet bekend met online winkelen. Omdat consumenten nog geen ervaring hadden met het online aanschaffen van producten, hadden ze niet zo veel eisen aan de webwinkels die ze gebruikten om bestellingen te plaatsen. Een webwinkel moest betrouwbaar zijn en het liefst bij een bekend merk horen, maar op het gebied van het design, het bestelproces en de verzending van producten waren consumenten niet zo veeleisend. Nu consumenten meer ervaring hebben met online winkelen, worden ze steeds veeleisender. Een webwinkel moet er niet alleen mooi uit zien, maar ook gebruiksvriendelijk zijn en het mogelijk maken zo snel mogelijk producten te bestellen en te betalen. Heeft u nu een webwinkel met een ingewikkeld bestel- en betaalsysteem, dan is het zaak hier snel verandering in te brengen.

 

Het verbeteren van het bestel- en betaalproces: drie tips

Consumenten willen zo snel en gemakkelijk mogelijk online producten willen bestellen. Dit betekent niet alleen dat het bestel- en betaalproces duidelijk moet zijn, maar ook dat de processen uit zo min mogelijk stappen moeten bestaan.

 

Wilt u het bestel- en betaalproces van uw webwinkel verbeteren? Gebruik dan deze drie tips om dit eenvoudig te doen:

  1. Vraag alleen om gegevens die u echt nodig heeft. Moeten consumenten te veel velden invullen bij het bestellen van een product, dan is de kans groot dat ze tussentijds afhaken.
  2. Maak meteen duidelijk welke (bijkomende) kosten uw klanten moeten betalen. Vertel dus niet pas aan het einde van het bestelproces wat de verzendkosten zijn, maar doe dit meteen.
  3. Zorg ervoor dat klanten zich aan kunnen melden om het bestelproces in de toekomst in te korten, maar maak het aanmelden niet verplicht.

 

Door bovenstaande tips op te volgen, kunnen consumenten gemakkelijker en sneller bestellingen plaatsen en hierdoor zullen uw verkopen stijgen.

 

Belangrijk: test uw eigen systemen

Bent u benieuwd of uw bestel- en betaalproces op dit moment gebruiksvriendelijk is? Probeer dan eens zelf een bestelling te plaatsen om uw systeem te testen. Bent u niet helemaal tevreden, dan is het belangrijk om te achterhalen hoe dit komt. Op deze manier kunt u uw bestel- en betaalproces direct verbeteren, eventueel in samenwerking met een expert met verstand van zaken. In sommige gevallen is het optimaliseren van het betaalproces niet voldoende, omdat de lay-out van de website niet aantrekkelijk genoeg is. In dat geval is het ontwikkelen van een complete nieuwe webshop wellicht interessanter voor u. Wilt u liever een complete nieuwe webshop laten maken, dan helpt Exceptis u natuurlijk graag verder.

Als u een nieuwe website laat ontwikkelen, wilt u natuurlijk wel dat uw online visitekaartje aan de laatste webdesign trends van dit moment voldoet. Bent u benieuwd aan welke webdesign trends uw website dit jaar moet voldoen om op en top innovatief en trendy te zijn? Lees dan in dit artikel wat de grootste webdesign trends van dit jaar zijn en ontwerp uw website op basis van deze trends.

Drie belangrijke webdesign trends volgens Exceptis

Volgens de experts van Exceptis zijn er drie webdesign trends die we dit jaar in ieder geval veel terug gaan zien. Welke trends dit zijn, leest u in onderstaande alinea’s.

 

Trend 1: een responsive webdesign

Een responsive webdesign is een webdesign dat niet alleen goed weergegeven wordt op een groot scherm, maar ook op kleinere schermen op de juiste manier getoond wordt. Dit komt omdat een responsive webdesign niet vast staat, maar zich continu aan kan passen op basis van het device van de bezoeker van uw website. Wordt uw website bezocht op een vaste computer, dan ziet het design er bijvoorbeeld anders uit dan wanneer uw website bezocht wordt op een mobiele telefoon of tablet.

Zeker als een groot deel van de bezoekers van uw website via een smartphone of tablet op uw online visitekaartje terecht komt, is het verstandig om een website met een responsive webdesign te nemen. In dit geval weet u namelijk zeker dat uw website goed getoond wordt op deze kleinere schermen, zodat er niemand afhaakt en u meer mobiele verkopen kan behalen op uw website. Omdat steeds meer mensen de mobiele telefoon of tablet gebruiken om websites te bezoeken, is het een must om een responsive webdesign te laten ontwikkelen voor uw website.

 

Trend 2: de ‘lange’ website

Een andere trend die we dit jaar veel terug gaan zien, is de trend van de ‘lange’ website. Dit klinkt misschien wat vaag, maar een lange website is simpelweg een website die zo min mogelijk pagina’s heeft en alle informatie juist onder elkaar zet. Dit lijkt misschien wat onoverzichtelijk, maar bij een beperkte hoeveelheid informatie werkt dit juist erg gemakkelijk. De bezoeker van uw website hoeft alleen maar naar beneden te scrollen en u kunt alle informatie op één pagina geven.

Een lange website is niet alleen praktisch, maar ziet er ook trendy en professioneel bij. Daar komt nog bij dat de website uitstekend werkt op mobiele devices, waardoor u ook meteen de bezoekers via mobiele telefoons en tablets kunt bedienen met uw unieke website. Let wel goed op dat u niet te veel informatie op één pagina wil zetten, want dit maakt de boel juist onoverzichtelijk. Heeft u echt veel te vertellen op uw website, dan kunt u beter meerdere lange pagina’s ontwikkelen voor uw website. Alle informatie over één specifiek onderwerp, zet u in dit geval op dezelfde pagina.

 

Trend 3: grote afbeeldingen en veel animaties

De tijd dat websites puur gericht waren op het geven van informatie en visueel niet bepaald aantrekkelijk waren, is helemaal voorbij. Wilt u dat uw website er trendy uit ziet, dan moet u meer doen dan het schrijven van aantrekkelijke content voor uw website. Een foto zegt meer dan duizend woorden en dit zien we duidelijk terug in de trendy websites van dit moment. Niet te veel tekst, maar juist grote en opvallende foto’s in combinatie met grappige, aantrekkelijke of interessante animaties.

Heeft u bijvoorbeeld een webwinkel met handgemaakte schoenen van Italiaans leer? Dan kunt u van alles over deze schoenen vertellen, maar u kunt er ook voor kiezen om enkele beelden te gebruiken om uw verhaal over te brengen. Geen homepage met ellelange teksten, maar een homepage met een klein stuk tekst en een grote, aantrekkelijke foto van uw product. Heeft u meerdere producten die u in het zonnetje wil zetten? Dan kunt u er ook voor kiezen om een slideshow met foto’s in uw website te verwerken. Dit kan op de homepage van uw website, maar ook op andere pagina’s van uw online visitekaartje.

 

Hulp nodig met het ontwikkelen van een website?

Nu u weet wat de drie grootste webdesign trends van 2016 zijn, heeft u wellicht meer inzicht in het perfecte design voor uw eigen online visitekaartje. Heeft u hulp nodig om uw visie echt tot leven te wekken? Dan helpt Exceptis u graag. Wij zijn al vele jaren gespecialiseerd in het ontwikkelen van eenvoudige websites, zakelijke websites voor grote en kleine bedrijven en uitgebreide webwinkels voor allerlei verschillende soorten producten. Meer weten? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen, want wij helpen u graag door al uw vragen over het ontwikkelen van een website te beantwoorden.

Uit recente cijfers van betaalbedrijf PayPal is gebleken dat dit bedrijf fors meer klanten heeft gekregen. Vorig jaar werd het bedrijf losgekoppeld van eBay en sinds dit moment heeft de organisatie maar liefst 4,5 miljoen nieuwe klanten aangesloten en 1,4 miljard transacties verwerkt. Opvallend feitje: dit zijn de cijfers van een enkel kwartaal, wat betekent dat echt veel online shoppers over de gehele wereld gebruik maken van de diensten van dit betaalbedrijf.

26 procent meer transacties dan een jaar geleden

Kijken we naar het aantal transacties dat PayPal verwerkte in het eerste kwartaal van 2016, dan zien we dat dit aantal 26 procent hoger ligt dan het aantal transacties een jaar daarvoor. Dit betekent simpelweg dat meer en meer mensen hun favoriete producten betalen door gebruik te maken van PayPal, wat het voor webwinkels belangrijk maakt om deze betaalmogelijkheid aan te bieden.

 

Bedien meer klanten, voeg PayPal toe als betaalmiddel

Veel mensen die vroegtijdig afhaken voor het plaatsen van een bestelling, doen dit omdat hun betaalmogelijkheid naar wens niet wordt aangeboden in de betreffende webwinkel. Wil klant X bijvoorbeeld met iDeal betalen en wordt deze betaalmogelijkheid niet aangeboden? Dan is de kans groot dat hij of zij afhaakt en dus geen bestelling plaatst. Omdat steeds meer mensen met PayPal betalen, ook in Nederland, is het belangrijk om ook dit betaalmiddel aan te bieden in uw webwinkel. Het betaalmiddel zal niet zo veel gebruikt worden als iDeal of de creditcard, maar het kan zeker voorkomen dat klanten geen bestelling plaatsen door het ontbreken van deze betaalmogelijkheid. Wilt u zo veel mogelijk klanten bedienen, dan raden wij u aan om ook deze betaalmogelijkheid toe te voegen aan het online winkelwagentje van uw webwinkel. Uiteraard kan Exceptis uw webshop koppelen met Paypal, maak nu contact voor een offerte.

Kijken we naar het design van een mobiele website en het design van een website die op de desktop getoond wordt, dan zien we veel verschillen. Zo worden mobiele websites over het algemeen wat overzichtelijker en rustiger gemaakt, zodat het navigeren op een klein scherm zo gemakkelijk mogelijk is. Hoewel mobiele websites en standaard websites nog steeds veel van elkaar verschillen, nemen veel desktop websites toch een belangrijk mobiel element over in het design. Het gaat om het zogeheten hamburgermenu: een menu dat voorheen voornamelijk voor mobiele sites gebruikt werd en nu ook steeds meer bij standaard websites terugkomt.

 

Het hamburgermenu: een korte kennismaking

Het hamburgermenu is het icoontje met drie streepjes onder elkaar dat u meestal ziet als u een website op uw mobiel of tablet bekijkt. Soms komt het menu enkel terug als icoon, maar soms staat er ook de tekst ‘menu’ of ‘ga naar’ bij. Een hamburgermenu icoontje geeft de bezoeker van een website aan dat daar het menu van de website te vinden is. Klikt of drukt u op het icoontje, dan klapt het menu uit.

 

De voordelen van een hamburgermenu voor standaard websites

Het hamburgermenu is speciaal ontwikkeld voor mobiele websites en dit komt omdat het menu zo veel mogelijk ruimte bespaart. Toch wordt het menu niet meer alleen gebruikt bij mobiele websites, maar zien we het ook steeds vaker terug bij standaard websites. Gebruikt u een hamburgermenu op uw standaard website, zoals deze op de desktop getoond wordt, dan profiteert u van diverse voordelen. Het eerste voordeel van het menu, is dat steeds meer mensen precies weten wat het icoontje inhoudt. Zien de bezoekers van uw website dit icoontje, dan weten de meeste mensen wel dat het menu van de website achter het icoon schuilt. Een ander voordeel van het hamburgermenu, is het feit dat u het menu op deze manier kunt verkleinen. Dit betekent dat u meer ruimte over heeft voor andere elementen van uw website, zoals de boodschap die u wil verkondigen aan uw bezoekers. Tot slot is het menu leesbaar en effectief, wat zeker in het voordeel is van uw online visitekaartje.

 

Wilt u van deze voordelen profiteren? Laat dan een hamburgermenu in uw website verwerken en maak uw website net wat overzichtelijker, duidelijker en bovendien moderner.

Een belangrijke trend voor dit jaar: personalized shopping

Wie concurrerend wil blijven in de grote markt met verschillende soorten webwinkels, moet in  ieder geval met de tijd mee gaan. Een belangrijke trend waar u zich in ieder geval aan moet houden als u concurrerend wil blijven, is de trend van personalized shopping. Wat deze trend precies inhoudt en op welke manieren u de trend kunt implementeren in uw online shop, leest u in dit artikel.

 

Personalized shopping: een korte introductie

Personalized shopping betreft het aanbieden van producten, diensten en aanvullende services die helemaal op de individuele klant van uw webwinkel afgestemd zijn. Dit betekent dat u moet weten wat uw klanten willen, dat u klantgroepen moet onderscheiden op basis van wensen, behoeften en verwachtingen en dat u al uw klanten individueel moet geven wat zij van u verwachten. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar in feite geeft u gewoon een beetje extra persoonlijke aandacht aan uw klanten door kleine veranderingen aan te brengen in uw product- en/of dienstenaanbod en uw services. Welke mogelijkheden u heeft om personalized shopping door te voeren in uw webwinkel, leest u in onderstaande alinea.

 

De mogelijkheden van personalized shopping

Een populaire manier om personalized shopping door te voeren in een standaard webwinkel, is door een virtuele helpdesk op te starten. In de virtuele helpdesk kunnen klanten vragen stellen, maar kunnen ze ook persoonlijk advies krijgen. Enkele andere mogelijkheden die u heeft als u uw webwinkel persoonlijker wil maken, zijn de volgende:

  • Het aanbieden van een grote hoeveelheid maten, kleuren of andere producteigenschappen.
  • Het aanbieden van een module die de klant de mogelijkheid geeft een product of dienst naar wens aan te passen.
  • Het opmaken van klantprofielen, om op de informatie in deze klantprofielen in te kunnen spelen.

 

Heeft u een webwinkel met haarproducten, dan biedt u bijvoorbeeld diverse haarproducten aan, geeft u klanten de mogelijkheid een eigen haarpakket samen te stellen of vraagt u klanten naar hun haarkleur om gerichte aanbiedingen te kunnen geven. Het lijkt misschien ingewikkeld, maar iedereen kan zijn of haar webshop persoonlijker maken om met de trend van personalized shopping mee te kunnen doen.

De drie grootste webdesign trends van 2016

Als u een nieuwe website laat ontwikkelen, wilt u natuurlijk wel dat uw online visitekaartje aan de laatste webdesign trends van dit moment voldoet. Bent u benieuwd aan welke webdesign trends uw website dit jaar moet voldoen om op en top innovatief en trendy te zijn? Lees dan in dit artikel wat de grootste webdesign trends van dit jaar zijn en ontwerp uw website op basis van deze trends.

 

Drie belangrijke webdesign trends volgens Exceptis

Volgens de experts van Exceptis zijn er drie webdesign trends die we dit jaar in ieder geval veel terug gaan zien. Welke trends dit zijn, leest u in onderstaande alinea’s.

 

Trend 1: een responsive webdesign

Een responsive webdesign is een webdesign dat niet alleen goed weergegeven wordt op een groot scherm, maar ook op kleinere schermen op de juiste manier getoond wordt. Dit komt omdat een responsive webdesign niet vast staat, maar zich continu aan kan passen op basis van het device van de bezoeker van uw website. Wordt uw website bezocht op een vaste computer, dan ziet het design er bijvoorbeeld anders uit dan wanneer uw website bezocht wordt op een mobiele telefoon of tablet. Zeker als een groot deel van de bezoekers van uw website via een smartphone of tablet op uw online visitekaartje terecht komt, is het verstandig om een website met een responsive webdesign te nemen. In dit geval weet u namelijk zeker dat uw website goed getoond wordt op deze kleinere schermen, zodat er niemand afhaakt en u meer mobiele verkopen kan behalen op uw website. Omdat steeds meer mensen de mobiele telefoon of tablet gebruiken om websites te bezoeken, is het een must om een responsive webdesign te laten ontwikkelen voor uw website.

 

Trend 2: de ‘lange’ website

Een andere trend die we dit jaar veel terug gaan zien, is de trend van de ‘lange’ website. Dit klinkt misschien wat vaag, maar een lange website is simpelweg een website die zo min mogelijk pagina’s heeft en alle informatie juist onder elkaar zet. Dit lijkt misschien wat onoverzichtelijk, maar bij een beperkte hoeveelheid informatie werkt dit juist erg gemakkelijk. De bezoeker van uw website hoeft alleen maar naar beneden te scrollen en u kunt alle informatie op één pagina geven. Een lange website is niet alleen praktisch, maar ziet er ook trendy en professioneel bij. Daar komt nog bij dat de website uitstekend werkt op mobiele devices, waardoor u ook meteen de bezoekers via mobiele telefoons en tablets kunt bedienen met uw unieke website. Let wel goed op dat u niet te veel informatie op één pagina wil zetten, want dit maakt de boel juist onoverzichtelijk. Heeft u echt veel te vertellen op uw website, dan kunt u beter meerdere lange pagina’s ontwikkelen voor uw website. Alle informatie over één specifiek onderwerp, zet u in dit geval op dezelfde pagina.

 

Trend 3: grote afbeeldingen en veel animaties

De tijd dat websites puur gericht waren op het geven van informatie en visueel niet bepaald aantrekkelijk waren, is helemaal voorbij. Wilt u dat uw website er trendy uit ziet, dan moet u meer doen dan het schrijven van aantrekkelijke content voor uw website. Een foto zegt meer dan duizend woorden en dit zien we duidelijk terug in de trendy websites van dit moment. Niet te veel tekst, maar juist grote en opvallende foto’s in combinatie met grappige, aantrekkelijke of interessante animaties. Heeft u bijvoorbeeld een webwinkel met handgemaakte schoenen van Italiaans leer? Dan kunt u van alles over deze schoenen vertellen, maar u kunt er ook voor kiezen om enkele beelden te gebruiken om uw verhaal over te brengen. Geen homepage met ellelange teksten, maar een homepage met een klein stuk tekst en een grote, aantrekkelijke foto van uw product. Heeft u meerdere producten die u in het zonnetje wil zetten? Dan kunt u er ook voor kiezen om een slideshow met foto’s in uw website te verwerken. Dit kan op de homepage van uw website, maar ook op andere pagina’s van uw online visitekaartje.

 

Hulp nodig met het ontwikkelen van een website?

Nu u weet wat de drie grootste webdesign trends van 2016 zijn, heeft u wellicht meer inzicht in het perfecte design voor uw eigen online visitekaartje. Heeft u hulp nodig om uw visie echt tot leven te wekken? Dan helpt Exceptis u graag. Wij zijn al vele jaren gespecialiseerd in het ontwikkelen van eenvoudige websites, zakelijke websites voor grote en kleine bedrijven en uitgebreide webwinkels voor allerlei verschillende soorten producten. Meer weten? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen, want wij helpen u graag door al uw vragen over het ontwikkelen van een website te beantwoorden.

LATEN WE DIT DOEN...

Weet u al precies wat u wilt of bent u er nog niet helemaal uit? Laten we over uw idee praten. Bent u nieuwsgierig wat wij voor u kunnen betekenen? Vul dan a.u.b. onderstaand formulier zo gedetailleerd mogelijk in.

Aanvraagformulier
OF STEL ONS EEN VRAAG

Heeft u een vraag over een specifieke eis van uw nieuwe website? Wilt u iets vragen over onze werkwijze? Vul het contactformulier in of bel ons.

Bel ons: (06) 380-79-667