Drie belangrijkste e-commerce trends voor 2017

Een webwinkel laten maken is de eerste stap in het genereren van online inkomsten. Als e-commerce ondernemer moet u zich echter blijven ontwikkelen. Blijft u bij de tijd, dan heeft u meer bezoekers in uw online shop en kunt u meer producten verkopen. Wilt u ook volgend jaar weer helemaal mee gaan met de laatste trends en wilt u zich hier alvast op voorbereiden? Lees dan in dit artikel wat de drie belangrijkste e-commerce trends voor volgend jaar zijn volgens de experts van Exceptis en u weet precies waar u aan toe bent.

 

Trend #1: snelle en flexibele levering

Steeds meer online ondernemers investeren in de logistiek van hun online shop. Er zijn meer en meer webwinkels die levertijden van maximaal 24 uur hanteren, zelfs dezelfde dag nog producten kunnen leveren en in de avond, op zaterdag en op zondag leveren.

 

Omdat er steeds meer online ondernemers zijn die hun webwinkel op deze manier verbeteren, worden de eisen van consumenten op het gebied van logistiek steeds hoger. Levert u nu nog gemiddeld binnen drie dagen, levert u alleen doordeweeks en/of alleen overdag, dan is de kans groot dat uw webwinkel volgend jaar wordt afgeschreven door de consument. Lever nog sneller, lever ook in het weekend en lever ook in de avond om mee te gaan met de tijd en met uw belangrijkste concurrenten.

 

Trend #2: het kwijtschelden van verzendkosten

U moet altijd verzendkosten betalen om uw producten bij uw klanten terecht te laten komen, maar dit betekent niet dat u deze kosten altijd door moet berekenen naar uw klanten. Door de verzendkosten van uw bestellingen kwijt te schelden, kunt u een grote drempel voor het plaatsen van een online bestelling wegnemen. Dit hebben steeds meer online ondernemers in de gaten en daarom hanteren steeds meer webwinkels geen verzendkosten meer. Heeft u nog steeds verzendkosten en zijn deze ook nog eens aan de hoge kant, dan moet u volgend jaar echt eens gaan nadenken over het kwijtschelden van deze kosten.

 

 

Trend #3: achteraf betalen

Veel consumenten vinden het prettig om achteraf te betalen. Niet alleen omdat ze nu dan niet na hoeven te denken over het betalen van de kosten van hun bestelling, maar ook omdat het gewoon gemakkelijk is. Geen gedoe met creditcards en iDeal, maar het betalen van de rekening wanneer de consument dit uitkomt. Door de mogelijkheid van het achteraf betalen aan te bieden in uw online shop, trekt u in 2017 gegarandeerd meer klanten. Kunnen consumenten bij u niet achteraf betalen, maar bij uw grootste concurrenten wel? Dan raakt u een grote groep klanten kwijt aan de webwinkels die deze betaalmogelijkheid wel aanbieden.

 

 

Resumerend; een webshop laten maken is een goed plan, maar als u niet mee gaat met de online trends dan wordt online concurreren veel moeilijker. Wilt u meer strategieën hebben om uw concurrentie voor te blijven? Neem dan contact op met Exceptis.