Categorie: Blog

GfK: 16 procent consumenten doet boodschappen online

De tijd dat we onze boodschappen alleen in fysieke supermarkten konden doen, is al een tijdje voorbij. Lang niet iedere consument maakt er gebruik van, maar steeds meer supermarkten bieden ook de mogelijkheid aan om de boodschappen online te bestellen en eenvoudig thuis te laten bezorgen. Uit een nieuw rapport van GfK is gebleken dat [...]

Ontwikkeling: steeds meer webwinkels hebben loyaliteitsprogramma

Het kost minder geld om een bestaande klant te behouden dan om een nieuwe klant binnen te halen. Veel ondernemers houden zich bezig met het vergroten van het klantenbestand, maar het is veel beter om de bestaande klanten in het klantenbestand zo goed mogelijk te bedienen. Steeds meer ondernemers breiden hun webwinkelstrategie uit met een [...]

Een verbeterde zoekbalk is een must!

De meeste webwinkels worden verrijkt met een zoekfunctie, maar deze zoekfunctie werkt lang niet altijd even goed. Veel ondernemers voegen een zoekfunctie aan hun webwinkel toe omdat dit ‘nu eenmaal zo hoort’ en bij het standaard design van een webwinkel hoort, maar investeren niet in een zoekfunctie die echt goed werkt. Het resultaat? Er is [...]

Meer online conversie nodig? Zorg voor een snelle website!

Veel online ondernemers besteden veel tijd, geld en energie in de looks van hun website. Natuurlijk is het belangrijk dat uw website er aantrekkelijk, inspirerend en betrouwbaar uit ziet, maar dit betekent niet dat het design van uw website altijd op nummer één staat. Naast een mooi design, moet uw website namelijk ook altijd snel [...]

Trend voor 2017: meer B2B webwinkels

De meeste webwinkels die u nu online kunt vinden, betreffen zogeheten B2C webwinkels. Deze webwinkels worden ook wel business-to-consumer webwinkels genoemd en zijn online shops die gericht zijn op de consument. Webwinkels die zich op andere bedrijven richten zijn er wel, maar nog niet zo veel. Dit gaat snel veranderen, want experts verwachten dat online [...]

5 miljard euro omzet voor Nederlandse e-commerce in eerste kwartaal 2016

Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau Gfk, blijkt dat de Nederlandse consument in de eerste drie maanden van 2016 4,9 miljard euro uit heeft gegeven aan online shopping. Opvallend is dat dit bedrag maar liefst 13 procent hoger is dan het bedrag van het jaar daarvoor, wat betekent dat de markt van [...]

Online winkelen moet steeds gemakkelijker worden

Toen de eerste webwinkels geïntroduceerd werden, waren consumenten nog niet bekend met online winkelen. Omdat consumenten nog geen ervaring hadden met het online aanschaffen van producten, hadden ze niet zo veel eisen aan de webwinkels die ze gebruikten om bestellingen te plaatsen. Een webwinkel moest betrouwbaar zijn en het liefst bij een bekend merk horen, [...]

De drie grootste webdesign trends van 2016 / 2017

Als u een nieuwe website laat ontwikkelen, wilt u natuurlijk wel dat uw online visitekaartje aan de laatste webdesign trends van dit moment voldoet. Bent u benieuwd aan welke webdesign trends uw website dit jaar moet voldoen om op en top innovatief en trendy te zijn? Lees dan in dit artikel wat de grootste webdesign [...]

PayPal steeds populairder onder online shoppers

Uit recente cijfers van betaalbedrijf PayPal is gebleken dat dit bedrijf fors meer klanten heeft gekregen. Vorig jaar werd het bedrijf losgekoppeld van eBay en sinds dit moment heeft de organisatie maar liefst 4,5 miljoen nieuwe klanten aangesloten en 1,4 miljard transacties verwerkt. Opvallend feitje: dit zijn de cijfers van een enkel kwartaal, wat betekent [...]

Het hamburgermenu: niet alleen voor mobiele websites

Kijken we naar het design van een mobiele website en het design van een website die op de desktop getoond wordt, dan zien we veel verschillen. Zo worden mobiele websites over het algemeen wat overzichtelijker en rustiger gemaakt, zodat het navigeren op een klein scherm zo gemakkelijk mogelijk is. Hoewel mobiele websites en standaard websites [...]