Trend voor 2017: meer B2B webwinkels
De meeste webwinkels die u nu online kunt vinden, betreffen zogeheten B2C webwinkels. Deze webwinkels worden ook wel business-to-consumer webwinkels genoemd en zijn online shops die gericht zijn op de consument. Webwinkels die zich op andere bedrijven richten zijn er wel, maar nog niet zo veel. Dit gaat snel veranderen, want experts verwachten dat online transacties dit jaar veel business to business verkopen gaan stroomlijnen.
Meer webwinkels van bedrijven, voor bedrijven
Een goed voorbeeld van een business-to-business webwinkel, is een online shop die materialen verkoopt aan bouwbedrijven. Nu bestaan er nog niet zo veel van dit soort webwinkels, maar dit gaat dit jaar zeker veranderen. Door online zaken te doen, profiteren zowel verkopers als inkopers namelijk van flinke kostenbesparingen. Dit komt omdat verkopers geen showroom meer nodig hebben om hun materialen uit te stallen, terwijl inkopers geen reiskosten meer hoeven te betalen om hun materialen op te halen. Daar komt nog bij dat steeds meer boekhoudpakketten elektronische facturen ondersteunen en gemakkelijk kunnen koppelen met andere online systemen, zoals voorraadsystemen. Dit maakt het online verkopen van producten eenvoudiger, waardoor meer bedrijven dit zullen gaan doen.
Doe mee met de trend, bied uw producten ook online aan
Bent u actief in de business-to-business markt, maar heeft u nog geen webwinkel voor uw klanten? Dan raden wij aan om hier verandering in te brengen, zodat u meegaat met de laatste trends op het gebied van business-to-business handel. Door een webwinkel te laten ontwikkelen, heeft u een extra kanaal om uw producten aan te bieden en dit levert u klanten, omzet en winst op. Meer weten? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze medewerkers, want wij helpen u graag door al uw vragen over het starten van een business-to-business webwinkel te beantwoorden.