GfK: 16 procent consumenten doet boodschappen online

De tijd dat we onze boodschappen alleen in fysieke supermarkten konden doen, is al een tijdje voorbij. Lang niet iedere consument maakt er gebruik van, maar steeds meer supermarkten bieden ook de mogelijkheid aan om de boodschappen online te bestellen en eenvoudig thuis te laten bezorgen. Uit een nieuw rapport van GfK is gebleken dat 16 procent van de huishoudens in Nederland wel eens online boodschappen doet en dit betekent dat steeds meer mensen overtuigd zijn van de voordelen van deze manier van boodschappen doen.

 

Vooral huishoudens met hoog inkomen en jongeren shoppen online

De doelgroepen die het meest online winkelen om de dagelijkse boodschappen in huis te halen, zijn huishoudens met kinderen en een hoog inkomen. Bijna de helft van de online omzet van supermarkten (49 procent) komt van deze doelgroepen en dit is opvallend, want bij de offline omzet van supermarkten is 37 procent van deze doelgroepen afkomstig. Overigens shoppen steeds meer ouderen ook online, simpelweg omdat dit hen een tripje naar de supermarkt bespaart. Lang niet alle ouderen weten hoe het werkt om online boodschappen te bestellen, maar steeds meer mensen proberen dit wel te ontdekken om van de voordelen van online shopping te profiteren.

 

Webwinkel beginnen? Denk eens na over een online supermarkt

Wilt u een online shop beginnen, maar heeft u nog geen branche gevonden die voldoende kansen biedt voor uw nieuwe webwinkel? Dan kunt u er ook voor kiezen om een online supermarkt op te zetten. In dit geval profiteert u van het stijgende aantal consumenten dat online zijn of haar boodschappen doet, wat betekent dat u door de jaren heen steeds meer omzet kunt behalen met uw online shop. U moet concurreren met enkele grote merken, maar er zijn diverse online supermarkten die met succes concurreren met grote namen als Albert Heijn en Jumbo. Het is dus zeker niet onmogelijk, als u maar de juiste partij inhuurt om u te ondersteunen in het proces. Exceptis helpt u graag om uw webwinkel geheel naar wens en volgens de eisen en verwachtingen van consumenten te bouwen, voor een zo hoog mogelijke omzet in een markt die zich nog steeds ontwikkelt en dit nog jaren zal doen.